Nájmy za obchody v Pařížské ulici stále patří v ČR mezi nejvyšší

Pařížská ulice v Praze je stále výkladní skříní luxusu a tomu odpovídá i nájemné, které tam obchodníci platí. Metr čtvereční obchodní plochy tam podle typu obchodu může stát měsíčně až 180 eur, tedy asi 4500 korun. To je přibližně na úrovni nájmů v ulici Na Příkopě, která ale hostí značky orientované spíše méně luxusně. Vyplývá to ze zjištění ČTK mezi realitními poradenskými firmami.

"Ulice Pařížská je velice jasně definovaná a má velmi silné jméno mezi významnými nájemci po celém světě, obchodníkům se obecně v této lokalitě dobře daří, což vytváří zájem dalších společností. Jediný problém ulice Pařížské je ten, že je příliš malá - pouze 49 obchodů," řekl ČTK vedoucí maloobchodního oddělení společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

V Pařížské se nakupuje v obchodech řady zvučných značek. Patří mezi ně například módní značky Gucci, Fendi nebo Prada, klenotnictví Bulgari a Tiffany nebo prodejna hodinek Rolex. "Hlavními zákazníky jsou zde především cizinci," poznamenala realitní expertka společnosti DTZ Lenka Šindelářová.
 
Druhou oblíbenou lokalitou obchodníků i zákazníků je v hlavním městě ulice Na Příkopě. "Ulice Na Příkopě se zaměřuje na vyšší střední segment jako jsou například značky Zara, Mango nebo Desigual, ale i zde otevírají luxusnější značky," uvedla Šindelářová z DTZ. Ulice Na Příkopě podle Kotrbáčka z Cushman & Wakefield těží z toho, že jí prochází hodně lidí. Prodejnu tam proto chtějí mít všechny významné módní společnosti, dodal odborník.
 
zdroj: ČTK